آموزش ریمپ بخش کات آف رگباری (Soft Cut Off)

آموزش ریمپ بخش کات آف رگباری (Soft Cut Off)

کاتاف رگباری یا همان Soft Cut Off عبارت است از قطع و وصل شدن سریع نوسان دور موتور در محدوده کاتاف بر حسب دور بر دقیقه که این کار توسط ریمپ قابل انجام می باشد. کات اف زدن خودرو موردی است که اگر با آن آشنا نباشید، می‌تواند آسیب جدی به ماشین شود.

آموزش ریمپ بخش کات آف (cutoff)

آموزش ریمپ بخش کات آف (cutoff)

کات آف ( cutoff ) در واقع زمانی است که سوپاپ ورودی موتور بسته می شود و برای چند لحظه ورود هوا یا سوخت به داخل پیستون قطع می شود. امروزه کات آف مخصوص پیشرانه های انژکتوری است که از طریق ECU یا همان کامپیوتر خودرو مدیریت می شوند. تغییر صدای موتور در خودرو یکی […]

ریمپ با آسان دیاگ (جدول آوانس جرقه قسمت دوم)

ریمپ با آسان دیاگ (جدول آوانس جرقه قسمت دوم)

در این فیلم جدول جرقه را تحلیل و تغییر میدهیم. در جدول جرقه کدام ناحیه باید تغییرات داشته باشد توضیح داده شده است. معمولا تغییرات در ناحیه دنده خور ( بجز ۴ سطر و ۴ ستون ) اعمال میشود. میزان تغییرات مجاز در موتور های ۸ سوپاپ ۸ واحد و در موتور های ۱۶ سوپاپ […]

ریمپ با آسان دیاگ (قسمت اول)

ریمپ با آسان دیاگ (قسمت اول)

در این قسمت مقدمه ای برای شروع ریمپ با آسان دیاگ توضیح داده شده است. حتما از جستجوی خودکار مپ استفاده کنید در این حالت آسان دیاگ از روی اطلاعاتی ایسیو مثل کالیبراسیون و شماره بوت ایسیو، دامپ مناسب را برای ایسیوی مدنظر نمایش میدهد. در نظر داشته باشید انتخاب دامپ به صورت دستی بدون […]

روش اتصال به ایسیوی موتور برلیانس با دیاگ

  روش اتصال به ایسیوی موتور برلیانس یک نکته خیلی مهم که  استفاده‌کنندگان از آسان دیاگ باید توجه کنند این است که درصورتی‌که خودروی برلیانس موردنظر دارای keyless باشد، باید keyless را از خودرو خارج کنید تا چراغ key پشت آمپر قرمز شود. در صورت سبز بودن و قرمز نشدن چراغ key پشت آمپر دیاگ […]

عوارض تنظیم نبودن دهانه شمع خودرو و خوردگی الکترود مرکزی

اگر الکترود مرکزی شمع به‌مرورزمان خورده شود و تعویض شمع دیر انجام شود، باعث تخلیه نشدن جرقه و پس زدن جرقه به وایر میگردد. (البته فیلر نبودن دهانه شمع و باز بودن زیاد دهانه شمع هم این مشکل را ایجاد می‌کند). این مورد باعث فشار روی کویل شده و درنهایت شمع خراب، کویل را خراب […]

عیب یابی موتورسیکلت یاما آیروکس با دستگاه «آسان دیاگ»

در این ویدیو عیب‌یابی موتورسیکلت یاماها آیروکس(طرح) با دستگاه «آسان دیاگ» انجام می‌شود. «آسان دیاگ» یک دیاگ بلوتوثی است که بر روی تلفن همراه اندرویدی نصب میشود.

تغییر میزان پاشش سوخت برای خودروی تویوتا

تغییر میزان پاشش سوخت برای خودروی تویوتا

در این قسمت عملگرهای خودروی تویوتا با نرم‌افزار «آسان دیاگ» تست می‌شود، یکی از این تست‌ها تغییر میزان پاشش سوخت است، در صورت کاهش و یا افزایش میزان پاشش سوخت عملکرد موتور تغییر می‌کند. چگونگی تغییر عملکرد موتور با تغییر پاشش سوخت می‌تواند برای عیب‌یابی مفید باشد که در این فیلم به‌صورت کامل به آن […]

تست عملگر «تغییر حجم پاشش سوخت» جهت عیب یابی

تست عملگر «تغییر حجم پاشش سوخت» جهت عیب یابی

تست عملگر «تغییر حجم پاشش سوخت با تغییر خروجی سنسور حجم هوای ورودی » در خودروی تویوتا با دستگاه « آسان دیاگ». یک تست عملگر جالب خودروهای ژاپنی، برای بررسی عملکرد موتور، تغییر میزان زمان (حجم) پاشش سوخت است. با این تست می‌توان شبیه ایسیوی های کاربراتوری حجم سوخت ورودی موتور را تغییر داد.   […]

اتصال ترمینال E1 و TE1 در خودروی تویتا

این ترمینال‌ها در کانکتور دیاگ هستند که معمولاً در مدل‌های قبل از ۱۹۹۵ با استفاده از سیستم عیب‌یابی OBD1 در زیر کاپوت قرار می‌گیرند. هنگامی که یک سیم جامپر بین هر دو ترمینال قرار می‌گیرد چراغ چک  چشمک می‌زند و یک عدد دو رقمی به شما نمایش میدهد. سپس می توان این شماره کد را […]

شیر برقی کنترل فشار گیربکس

شیر برقی کنترل فشار گیربکس یک قطعه الکتریکی است که در گیربکس اتوماتیک قرار دارد. وظیفه این شیر تنظیم فشار هیدرولیک داخل گیربکس و کنترل جریان روغن را بر عهده دارد. شیر برقی معمولاً توسط ماژول کنترل گیربکس (TCM) کنترل می شود . این شیر سنسورهای مختلف در جعبه دنده و موتور را برای تعیین […]

شیر برقی منیفولد ورودی متغیر (VIS)

شیر برقی منیفولد ورودی متغیر (VIS)

شیر برقی منیفولد ورودی متغیر  (Variable Intake Solenoid (VIS) Valve)روی منیفولد ورودی نصب شده است. شیر VIS مدولاتور خلاء را کنترل می کند که دریچه ای را در منیفولد ورودی فعال می کند: ECM این سوپاپ را با توجه به شرایط موتور باز یا بسته می کند (به جدول زیر مراجعه کنید). وضعیت موتور وضعیت […]

شیر کنترل خلاء( vacuum switching valve (VSV))

شیر کنترل خلاء( vacuum switching valve (VSV))

شیر سوئیچینگ خلاء (VSV) یا vacuum switching valve  برای تغییر مسیر هوای ورودی استفاده میشود شیر سوئیچینگ خلاء منبع خلاء(مخزنی که همیشه داری خلا است) را به محرک(کنترلر مکانیکی دریچه رانر هوای ورودی منیفولد) متصل می کند، این شیر معمولاً بسته است و هنگامی که توسط ECU برق می گیرد، خلاء را به محرک منتقل […]

شیر برقی قفل گیربکس (Lockup Solenoid)چیست ؟

سلونوئیدهای قفلی قطعات الکترونیکی هستند که در برخی از گیربکس های اتوماتیک یافت می شوند. این شیر برقی ها برای قفل کردن مبدل گشتاور در شرایط خاص مانند سرعت بزرگراه ها طراحی شده اند. این کار به دلایل مختلفی انجام می شود، از جمله برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گیربکس و بهبود […]

امکانات دیاگ آسان دیاگ در موتور و گیربکس هایما S7

امکانات دیاگ آسان دیاگ در موتور و گیربکس هایما S7

در این مقاله با هم بررسی میکنیم دیاگ آسان دیاگ برای خودرو هایما S7 در قسمت موتور و گیربکس چه امکاناتی میتواند به شما ارائه دهد: ۱-موتور: شما پس وارد شدن به قسمت موتور خودرو هایما S7 منوی زیر را مشاهده خواهید کرد:       در قسمت کدهای خطا شما میتواند هر خطایی که […]

دیفرانسیل خودرو چیست؟

دیفرانسیل خودرو چیست؟

دیفرانسیل سه کار را انجام می دهد : ۱- فرستادن قدرت موتور به چرخ ها ۲- عملکرد به عنوان آخرین مرحله کاهش دنده در خودرو ۳- انتقال قدرت به چرخ ها در حالی که چرخ ها با سرعت های متفاوت گردش می کنند. (اسم دیفرانسیل بر گرفته از این وظیفه آن است) چرا خودرو به […]

مشکلات استارت ماشین

برای شروع رانندگی همه ما رانندگان اولین کاری که می کنیم، استارت می زنیم که ماشین روشن شود. فرض کنید عجله دارید که به یک قرار کاری برسید و ماشین استارت نمی خورد. در این حالت حتما دچار استرس و نگرانی می شوید و نمی دانید چکار کنید.مشکلات استارت ماشین را به ترتیب توضیح می […]

چرا آب رادیاتور کم میشود؟

چرا آب رادیاتور کم میشود؟

رانندگان وسایل نقلیه معمولاً به دنبال پاسخ هستند و تلاش می کنند تا دلایل کاهش آب رادیاتور را بیابند. پس چرا آب رادیاتور کم می شود و دلایل آن چیست؟ در این مقاله بررسی میکنیم چرا آب رادیاتور برای شما کم می شود؟ برای پاسخ به سوال یک مقاله توضیحی آماده کرده ایم. بیا چرا […]

انواع سیستم جرقه زنی در خودرو

انواع سیستم جرقه زنی در خودرو

۱)سیستم جرقه زنی با دلکو                                                 ۲)سیستم جرقه زنی بدون دلکو   ۱)شدت جرقه به دور موتور وابسته است.تولید برق در خودرو به دلیل مکانیزم خاص عملکرد پلاتین و خازن دلکوست.در یک کویل […]

۵ نشانه نشت مایع ترمز

۵ نشانه نشت مایع ترمز

ترمز یکی از مهمترین اجزای هر وسیله نقلیه است. نگه داشتن سیستم ترمز در شرایط خوب یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از عمر طولانی یک وسیله نقلیه و در عین حال ایمن نگه داشتن شما است. هنگامی که سیستم ترمز از کار می افتد، ممکن است دلایل مختلفی برای خرابی وجود داشته باشد. […]

کلمه کلیدی خود را وارد کنید