چرا ماشین میزان سوخت من را اشتباه نشان میدهد؟

چرا ماشین میزان سوخت من را اشتباه نشان میدهد؟

در خودروهای قدیمی، هنگامی که سوییچ راباز میکنید یا خودروی خود را روشن می‌کنید، مشاهده می‌کنید ابتدا حالت پر را نشان میدهد و بعدش خالی میشود و سپس به میزان بنزینی که در حال حاضر خودروی شما دارد را نشان میدهد .

وسایل نقلیه مدرن اغلب از صفحه نمایش دیجیتال استفاده می کنند، اما نحوه عملکرد آنها تقریباً یکسان است

در داخل باک قسمتی به نام گیج شناور یا واحد ارسال سوخت وجود دارد.در انتها یک قسمت شناور وجود دارد که در بالای سوخت قرار می گیرد و به یک میله فلزی دو قسمتی با شکاف در وسط متصل می شود.

چگونه از ورود هوای اضافه به موتور خودروی خود جلوگیری کنیم.

چگونه از ورود هوای اضافه به موتور خودروی خود جلوگیری کنیم.

یکی از مشکلاتی که میتواند برای موتور پیش آید این است که هوای ورودی اضافه به موتور راه یابد.که در این صورت شما با مشکل جدی ای روبه رو خواهید شد که باید حتما به آن رسیدگی کنید.در این مقاله به پیدا کردن منبع هوای ورودی ناخواسته به موتور و چگونگی رفع این مشکل می پردازیم.

علائم و علت های کد خطای P0336 و چگونگی رفع آن

علائم و علت های کد خطای P0336 و چگونگی رفع آن

کد خطای P0336 نشان‌دهنده از دست دادن بازخورد سنسور موقعیت میل لنگ است که بیش تر از یک زمان معین ادامه داشته باشد.

به عبارت ساده، کد خطای P0336 به این معنی است که ECM خودرو شما آن طور که باید بازخورد مربوط به زمان بندی را از سنسور موقعیت میل لنگ موتور دریافت نمی کند.

علائم و علت خطای P0606 و چگونگی رفع آن

علائم و علت خطای P0606 و چگونگی رفع آن

کد خطای P0606 نشان دهنده یک مشکل عملکردی مربوط به ECM/PCM(موتور) خودرو است. این بدان معناست که موتور وسیله نقلیه شما غیر عادی کار می کند. در حالی که این خطا اغلب به عنوان یک کد “مرگ” برای موتور خودرو عمل می کند، مشکلات برق یا ورودی زمین نیز می تواند مقصر باشد.

علائم و علت های کد P0037 و چگونگی رفع آن

علائم و علت های کد P0037 و چگونگی رفع آن

کد خطای P0037 نشان می‌دهد که مدار گرمکن سنسور O2 خودرو خراب است. به طور دقیق تر، این کد بخاری سنسور O2 شماره ۱، سیلندر شماره ۲ را  شناسایی می کند. با این حال، برای درک بهتر این موضوع، ابتدا باید با عملکرد سنسور O2 آشنا شوید.

همه خودروهای مدرن دارای شبکه ای از حسگرهای اکسیژن هستند که شرایط رقیق/غلیظ بودن اکسیژن را در اگزوز آنها شناسایی می کند. بسیاری از خودروها در مجموع دارای ۴ حسگر اکسیژن هستند که دو تای آنها قبل از کاتالیزور خودرو و دو تای بعد از آن قرار دارند.

علائم کد خطای P0351 و چگونگی رفع آن

علائم کد خطای P0351 و چگونگی رفع آن

کد خطای P0351 نشان دهنده ایراد در مدار  سیم پیچ احتراق شماره ۱ موتور است. این خطا می تواند در قسمت موتور یا شمع جرقه ایجاد شود. صرف نظر از منشأ این خطا، کد P0351 نشان می دهد که جریان احتراق به سیلندر آسیب دیده است.

برای درک بهتر این نکته، ابتدا باید نقش سیم پیچ احتراق خودرو در احتراق را تشخیص داد. در حال حاضر اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم جرقه زنی سیم پیچی هستند که استفاده از شمع را خنثی میکند.

چراغ EPC پشت آمپر چیست

چراغ EPC پشت آمپر چیست

هر چه می‌گذرد، کنترل‌های الکترونیکی سیستم‌های خودرو پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. گیربکس، سیستم‌های موتور، ترمز و حتی سیستم تعلیق همگی توسط سنسورها و پردازنده‌ها کنترل می‌شوند و قابلیت اطمینان و ایمنی را افزایش می‌دهند، اما نیاز به سرویس دوره‌ای به همان اندازه بالاتر می‌رود. چراغ EPC در پشت آمپر چیست؟ چراغ اخطار کنترل الکترونیکی قدرتElectronic […]

چگونه بفهمیم سنسور دریچه گاز خراب است

چگونه بفهمیم سنسور دریچه گاز خراب است

وظیفه سنسور دریچه گاز مدیریت جریان هوایی است که به داخل موتور می رود. همانطور که راننده برای شتاب دادن به خودرو روی پدال گاز پا می گذارد، هوای بیشتری در محفظه احتراق داخلی موتور مورد نیاز است.
در حالی که هوای بیشتری وارد موتور می شود، سوخت بیشتری نیز به موتور تزریق می شود. احتراق این مخلوط نحوه ایجاد قدرت موتور است.

سنسور اکسیژن چیست و چگونه بفهیم سنسور اکسیژن خراب است

سنسور اکسیژن چیست و چگونه بفهیم سنسور اکسیژن خراب است

اندازه سنسور اکسیژن مشابه اندازه شمع است. هدف از سنسور اکسیژن، پیگیری میزان اکسیژن موجود در اگزوز است.
سنسور اکسیژن میزان اکسیژن موجود در اگزوز را اندازه گیری میکند و نتایج را با سطوح اکسیژن خروجی از اگزوز مقایسه می کند. سنسورها نتایج را برای پردازش و تنظیمات بیشتر به سیستم خودروی شما ارسال می کنند.

انوع و طبقه بندی کدهای خطا

انوع و طبقه بندی کدهای خطا

۱) انوع کدهای خطا از دیدگاه دایم/موقت ۱-۱)کد خطای موقت( معلق/در انتظار)کدهای معلق یا موقت یا در انتظار اساساً یک تحقیق اولیه یا یک گزارش لحظه‌ای در موتور خودرو و یا هر یونیت دیگر خودرو است. به بیان ساده‌تر، یک نقص تصادفی می‌تواند در طول چرخه فعالیت فعلی خودرو ایجاد شود؛ اما فقط برای یک […]

منیفولد ورودی

منیفولد ورودی

منیفولد ورودی در خودرو بخشی از موتور است که جریان هوا را بین سیلندرها توزیع می کند.اغلب منیفولد ورودی، دریچه گاز (بدنه دریچه گاز) و برخی اجزای دیگر را نگه می دارد. منیفولد ورودی شامل لوله ورودی و تقسیم کننده است، عکس را ببینید. در برخی از موتورهای V6 و V8، یک منیفولد ورودی می […]

نشتی خلاء چیست؟

نشتی خلاء چیست؟

نشتی خلاء چیست؟ این نشتی در هر نقطه بین موتور و سنسور جریان هوای ورودی است. در اکثر خودروها، یک سنسور جریان هوای جرمی بعد از فیلتر هوا نصب میشوددر سیستم تزریق سوخت، سنسور جریان هوای جرمی جریان هوا را به داخل موتور اندازه گیری می کند. کامپیوتر موتور (PCM) بر اساس اندازه‌گیری‌های سنسور جریان […]

نام و مدل ECU  انواع خودروی تولید داخل (پراید،سمند و پژو)

نام و مدل ECU انواع خودروی تولید داخل (پراید،سمند و پژو)

در جدول زیر نام ، مدل و  مشخصات ECU خودروهای پراستفاده و ساخته شده داخل (پژو ، یراید و سمند) به تفکیک نوع آنها ارایه میشود. همچنین توضیحاتی در ارتباط با تعداد پایه ها و کانکتور های آنها آمده است.   ردیف نوع ECU مدل ECU نوع خدورو توضیحات     ۱ MAGNTI MM۸P پژو […]

Mode های فراخوانی اطلاعات توسط OBD2

Mode های فراخوانی اطلاعات توسط OBD2

فراخوانی اطلاعات موتور و خودرو در ۱۰ حالت (Mode) توسط پروتکل‌های OBD پشتیبانی می‌شود. ممکن است خودروی شما OBD2 باشد اما همه این ۱۰ حالت را پشتیبانی نکند. به‌عنوان‌مثال حالت ۱ (Mode 1) اجازه خواندن اطلاعات مهم خودرو مانند «دوره متور»، «مدت زمان روشن شدن بودن موتور» و … را فراهم کند. این اطلاعات می‌تواند […]

انواع پروتکل‌های استانداردOBD

انواع پروتکل‌های استانداردOBD

تمام خودروهای ساخته‌شده از تاریخ ۱۹۹۶ سیستم OBD دارند. سازنده‌ها از سال ۱۹۹۴ شروع به یکسان کردن OBD در مدل‌های مختلف نمودند در اوایل OBD خودروها به‌صورت ۱۰۰% مورد تائید نبودند. پس از استاندارد شدن، OBD ها باید از یکی از ۵ پروتکل اساس زیر پیروی کنند. این ۵ پروتکل شامل:   ISO 9141-2 KWP […]

لیست کدهای خطا

لیست کدهای خطا

در این قسمت تعدادی از کدهای خطا (البته ترجمه نشده) آورده شده است. اگر کد خطای موردنظر را نیافتید و یا نیاز به تفسیر کد خطا داشتید به نرم‌افزار آسان دیاگ مراجعه کنید. این نرم‌افزار (قابل‌نصب بروی تلفن همراه) بااتصال به اینترنت تفسیر بیش از ۱۰ هزار کد خطا (به‌صورت ترجمه شد) را به شما […]

کد های خطا در عیب یابی چیست ؟

کد های خطا در عیب یابی چیست ؟

 کد اشکال در عیب‌یابی (یا کدهای خطا) کدی است که توسط سیستم عیب‌یابی شناسایی و در کامپیوتر خودرو ذخیره می‌شود. این کدها توسط سیستم عیب‌یاب در پاسخ به یک مشکل ایجادشده در خودرو گزارش می‌شوند. هنگامی‌که یک سنسور در خودرو گزارش خارج شدن از وضعیت عادی و یا اشکال اساسی ارائه نماید کد خطا تولید […]

OBD چیست؟

OBD چیست؟

مقدمه ای بر OBD: OBD مخفف عبارت On Board Diagnostic System است که به تجهیزات الکترونیکی مبتنی بر کامپیوتر به منظور عیب یابی و کنترل آلایندگی و احتراق از طریق نظارت بر عملکرد اجزای اصلی موتور گفته می شود که امروزه در بسیاری از خودروهای سبک و کامیون های سبک استفاده می شود. سیستم OBD […]

کلمه کلیدی خود را وارد کنید