علائم و علت های کد P0037 و چگونگی رفع آن
در دنیای خودروهای مدرن، مسائل بسیار پیشرفته تر از دهه ها قبل شده است. خودروها اکنون مجهز به مجموعهای از قطعات ویژه هستند که برای افزایش راندمان احتراق و کاهش آلودگی گاز های خروجی از اگزوز طراحی شدهاند.
بخشی از پارامتر ها هستند که ایسیو به آن ها نظارت می کند.
یکی از این مولفهها، که عملکرد لحظه ای را در مورد بازده موتور ارائه میکند، سنسور اکسیژن است. اکثر خودروهای مدرن در مجموع دارای ۴ حسگر اکسیژن هستند که عملکردهای کمی متفاوت از هم دارند.
متأسفانه، حتی سنسورهایی با این ماهیت نیز بعضی وقتا دچار مشکل میشوند و اغلب یک کد خطا را در ایسیو ثبت می کنند.
به عنوان مثال، کد خطای P0037 را در نظر بگیرید، که نشان دهنده یک مشکل در مدار کنترل گرمکن سنسور اکسیژن است که میتواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کد خطای P0037 و همچنین نحوه رفع چنین مشکلاتی در صورت بروز آنها در آینده، ادامه مطلب را در سایت آسان دیاگ بخوانید.
کد P0037 به چه معناست؟
کد خطای P0037 نشان میدهد که مدار گرمکن سنسور O2 خودرو خراب است. به طور دقیق تر، این کد بخاری سنسور O2 شماره ۱، سیلندر شماره ۲ را شناسایی می کند. با این حال، برای درک بهتر این موضوع، ابتدا باید با عملکرد سنسور O2 آشنا شوید.
همه خودروهای مدرن دارای شبکه ای از حسگرهای اکسیژن هستند که شرایط رقیق/غلیظ بودن اکسیژن را در اگزوز آنها شناسایی می کند. بسیاری از خودروها در مجموع دارای ۴ حسگر اکسیژن هستند که دو تای آنها قبل از کاتالیزور خودرو و دو تای بعد از آن قرار دارند.
علاوه بر این، اکثر سنسورهای O2 اکنون دارای عناصر گرمایش داخلی هستند که گرمایش سریع سنسور O2 را فراهم می کند. این سنسور مورد بحث را به دمای مورد نظر می رساند که در این مرحله می توان نتیجه ی دقیق تری گرفت.
این بازخورد بسیار ارزشمند است، زیرا به ایسیو اجازه می دهد تا تعدادی از محاسبات حیاتی را انجام دهد. از این محاسبات، تعداد کمی از محاسبات به اندازه محاسبات مربوط به تحویل سوخت مهم هستند.
بدون بازخورد دقیق سنسور O2، مقدار مشخصی از حدس و گمان از طرف ECM/PCM خودرو مورد نیاز است.
در مورد DTC P0037، ECM/PCM خودرو مشخص کرده است که مدار گرمایش مربوط به بانک ۱، سنسور ۲، سنسور O2 غیر قابل کار است. این به طور موثری دقت این سنسور O2 را در چند دقیقه اول پس از راه اندازی موتور محدود می کند.
دلایل رخ دادن کد P0037
کد خطای P0037 میتواند ناشی از تعدادی از مشکل هایی از قبل باشد که برخی از آنها شدیدتر از بقیه هستند.در زیر چندین علت خطای P0037 آورده شده است.
۱.بانک شماره ۱، خطای المنت بخاری سنسور اکسیژن شماره ۲
۲.سنسور O2 آسیب دیده
۳.سیم کشی مدار کوتاه یا باز
۴.اتصال زمین ضعیف
۵.عدم تامین برق
۶.برنامه نویسی درایور بخاری انجام نمیشود
آیا کد P0037 جدی است؟
در اکثر موارد، کد خطای P0037 نسبت به بسیاری از خطاهای دیگر زیاد جدی نیست.
با این حال، این بدان معنا نیست که شخص باید چنین مسائلی را سهل انگاری کند، یا موضوع مورد نظر را کاملاً نادیده بگیرد. انجام این کار ممکن است در آینده نه چندان دور منجر به نتایج بدی شود.
در شهر های بزرگ که نیاز به آزمایش آلایندگی خودرو توسط دولت دارند، کد خطای P0037 احتمالاً منجر به خرابی میشود.
در شدیدترین موارد،خطای P0037 می تواند منجر به کاهش جزئی در مصرف سوخت شود.
در هر صورت، فرد باید در اولین فرصت موجود، علت اصلی کد خطای P0037 خودروی خود را تشخیص داده و تعمیر کند. انجام این کار از بروز مشکلات اضافی جلوگیری می کند و اطمینان حاصل می کند که وسیله نقلیه شما برای مسافت طولانی آماده است.
نحوه رفع کد P0037
مراحل زیر می تواند به شما در تشخیص علت اصلی کد خطای P0037 کمک کند :
۱ – خطاهای اضافی را بررسی کنید
.قبل از شروع فرآیند تشخیص، وجود کدهای خطای اضافی را بررسی کنید. هر کد خطای فعالی که وجود دارد باید قبل از اقدام به طور کامل تشخیص داده و تعمیر شود.
۲- ماشین را بازدید کنید
فرآیند تشخیص را با بررسی دقیق سنسور O2 ارائه شده و همچنین سیمکشی و کانکتور آن را چک کنید. هر گونه آسیب شناسایی شده در این مرحله باید بلافاصله تعمیر شود.
خود سنسور اکسیژن در صورت وجود اشکال باید تعویض شود.
۳ – مقاومت را بررسی کنید
در مرحله بعد، با استفاده از یک مولتی متر با کیفیت، بررسی کنید که عنصر گرمایش سنسور O2 وسیله نقلیه شما با مقدار مقاومت مشخص شده توسط سازنده، مطابقت داشته باشد.
اگر یکی نبود پس مشکل از مقاومت است.
۴ -بررسی سر مثبت و منفی مدار تغذیه
باید بررسی کنید که مدار مورد نظر سیگنال مثبت و زمینی مناسب را دریافت می کند. این را می توان با استفاده از یک مولتی متر و نمودارهای سیم کشی خاص مدل خودروی خود بررسی کرد.
نمودارهای پین اوت و توزیع برق می توانند کمک کننده باشند. عدم وجود هر یک از سیگنال ها نشان دهنده وضعیت باز بودن در خود مدار تغذیه است و مدار تغذیه مشکل دارد.